Mindfulness

Wees eens eerlijk, ben jij de baas over jouw gedachten en gedrag of ben jij onderdanig aan je eigen mind?

Mindfulness is geen probleemoplossende training, het leert je anders om te gaan met je problemen zodat je vaardiger kunt reageren.

Je leert je aandacht te verplaatsen en op een andere manier te gebruiken.
Je leeft meer in het huidige moment, kan bewustere reacties geven en weloverwogen keuzes maken. Je leeft intenser, kan makkelijker ontspannen en meer genieten.

Doordat je meer zelfkennis krijgt ervaar je daardoor meer intrinsieke motivatie om voor jezelf te kiezen met als gevolg dat je gezondere en positievere keuzes maakt. Plus je weet dit beter vol te houden.

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat mindfulness depressies en angsten kan verminderen en stress flink kan reduceren. Daardoor ervaar je minder zorgen in het dagelijks leven, verhoog je de kwaliteit van je leven, ontstaat er een positieve verandering op cognitief en neurobiologisch functioneren.

De training is een sterke combinatie van meditatie, stressreductie therapie en cognitieve gedragstherapie.

StephanieHak_by_LandaPenders-19

Reviews

MF1
MF2
MF3

Praktisch

Methode:                 traditioneel zoals Jon Kabat-Zinn deze ontwikkeld heeft
Totaal duur:             8 weken, bijeenkomst 1x p/w
Duur per sessie:      gemiddeld 1,5 - 2 uur
Zelf oefenen:           +/- 2 uur per week
Startdatum:             na aanmelding binnen 2 weken
Locatie:                    omgeving Hoorn

Prijs: €247,- (incl. BTW)
Dit is inclusief:
- Een telefonisch intakegesprek
- Gebruik van materiaal (matten en meditatiekussens)
- Hand-outs van de behandelde stof
- Toegang tot de meditaties om thuis te oefenen op SoundCloud (of een USB-stick als dat voorkeur heeft)

*momenteel geef ik alleen 1 op 1 mindfulness trainingen. Groepsverband is mogelijk bij minimaal 3 aanmeldingen.

Dit leer je

  • Omgaan met stress en ongemakkelijke
    gedachten en gevoelens
  • Aandacht leren richten naar het huidige
    moment
  • Compassie hebben voor jezelf en je
    omgeving
  • Basisprincipes van mediteren
  • Inzicht in jouw automatische denk- en
    reactiepatronen
  • Meer bewust worden van je lichaam en wat het je verteld

Dit kan je verwachten 

  • Minder stress ervaren en dit beter kunnen managen
  • Minder piekeren
  • Meer en intenser genieten
  • Beter kunnen ontspannen en slapen
  • Bewuster met uitdagingen omgaan
  • Je mentaal sterker voelen
  • Handvatten om veranderingen vol te houden
  • Mogelijke lichamelijke klachten nemen af

Ik ben ervan overtuigd dat het je meer brengt wanneer je de controle terugneemt en je niet langer mee laat slepen in de automatische (negatieve) patronen, gedachten en leugens die je mind je vertellen. Waar hebben die je tot nu toe gebracht?

Twijfel je of heb je vragen over de mindfulness training. Neem gerust contact met me op.
Ik sta je graag te woord.